top of page
Zoeken

MOSCOWA 2

  • Foto van schrijver: Rob Slepička
    Rob Slepička
  • 7 jun
  • 1 minuten om te lezen

We willen liever niet met het einde geconfronteerd worden, maar een wandeling daar langs al die grafcultuur is erg de moeite waard. Ik heb er ook een rondleiding gemaakt. Kolen- en houthandelaar Kooy koos voor zijn graf uit een wedstrijd het ontwerp van architect W.Diehl. Op dat graf staat een elegante vrouwenfiguur. Tijdens de Slag om Arnhem zag een geallieerde militair het beeld aan voor een echt mens en vuurde een kogel af. Dat gat zit er nog steeds. Er is een compleet mausoleum voor de familie Wageningen-Romein. De uitvaart van omgekomen vliegenier Spandaw is op 6 juli 1914 met veel eerbetoon omgeven. Zie de prachtige foto van het stationsplein. Maar op het oudste gedeelte van Moscowa vond ik met veel moeite een piepklein steentje tussen de blaadjes. Geen duidelijk graf met hekwerk of beeld. Een vreemd contrast.



 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven

Opmerkingen


bottom of page